המשלחת האיראנית חזרה למדינה, ההסכם ממתין לחתימת המעצמות

שלמה ריזל No Comments on המשלחת האיראנית חזרה למדינה, ההסכם ממתין לחתימת המעצמות

באיראן מדווחים כי המשלחת האיראנית הרשמית סיימה את שיחות המשא ומתן וההחלטה על חתימה על ההסכם ממתינה לארה"ב ולמעצמות

וינה, שם התקיימו השיחות צילום: נתי שוחט / Flash90
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

סוכנות הידיעות האיראנית 'אירנא' מדווחת כי המשלחת האיראנית למשא ומתן בוינה עזבה בחזרה לאיראן וכי השיחות הסתיימו כאשר "לא נותרו עוד נקודות על שולחן המו"מ של המשלחות". על פי הדיווח, ההחלטה אם לחתום על ההסכם ממתינה כעת לאישור ארה"ב ומעצמות המערב.

‏רה"מ ‎נפתלי בנט אמר אתמול כי "אם לא תהיה התפתחות לא צפויה, המעצמות צפויות לחתום על הסכם גרעין עם איראן וזה הסכם לא טוב, חסרונות רבים ויתרונות מועטים. עם זאת אנחנו מפוקחים – ההתקדמות האיראנית מאז היציאה מההסכם הביאה את המעצמות לשאוף לעצור את ההעשרה כמעט בכל מחיר".

בנט הוסיף: "בפעם הקודמת שנחתם הסכם, בין 2015 ל-2019, איראן קיבלה מאיתנו פטור. הנחנו להם בכל המימדים – גרעיני וטרוריסטי כאחד. הפעם אנחנו עוסקים בבניית כוח מיידית, הפעולות שלהם כבר מולידות תגי מחיר מהירים כואבים וקרובים לבית שלהם"‎.

ראש הממשלה לשעבר, בנימין נתניהו תקף: "האיראנים נלחמים כאריות. בנט, לפיד וגנץ נכנעים כארנבות. מול ההסכם המסוכן הזה שמתגבש ממש בימים אלה בוינה, בנט, לפיד וגנץ לא עושים כלום. בזה, וקודם כל בזה, צריכה הממשלה לעסוק עכשיו – להתנגד בכל תוקף להסכם המסוכן שדוהר לפתחנו".

אתמול נחשף כי לראשונה בעולם הפילו מטוסי חיל האויר באמצע חודש מרץ לפני שנה שני מלט"ים איראניים שהמריאו לשטח ישראל תוך כוונה להעביר נשק ליו"ש ולרצועת עזה. שני המטוסים הופלו עוד בטרם חצו את הגבול בשטחן של מדינות באזור.

האירוע היה ב-15.3.21. אז זוהו שני מלט"ים מסוג שיאהד 197 העושים דרכם משתי זירות לכיוון ישראל. שני מטוסי f35i (האדיר), שוגרו לעבר המטוסים האחד בזירה דרומית והשני בזירה מזרחית. פחות מרבע שעה לאחר הזיהוי ובעודם מעל מדינות שכנות הופלו שני המטוסים ושבריהן נאספו והובאו ארצה.

מבצע דרמטי באוויר: הפרטים מאחורי יירוט המל"טים האיראניים | צפו



0 תגובות